E-Ticaret Nedir ve Nasıl Yapılır

E-Ticaret basitçe;  ürün veya hizmetlerinizin satışını internet üzerinden gerçekleştirmek olarak açıklanabilir. 


Günümüzde artık insanlar çoğu şeyi internet siteleri veya mobil uygulamalar üzerinden satın almaktadır. E-Ticaret hem satıcı hemde müşteriler açısından oldukça fazla avantaj sunmaktadır.



E-Ticaret ile satış yapmak için kendinize ait bir web sitesini kullanabilir veya sosyal medya sitelerini yada sahibinden.com, gittigidiyor.com gibi oldukça fazla kullanıcı kitlelerine sahip alışveriş sitelerini de kullanabilirsiniz. Her bir yöntemin kendine özgü avantaj ve dezavantajları vardır.


Kısa örneklerle; 

Kendi e-ticaret sitenizde satış yapmaya karar verdiğinizde bütçenizin önemli kısmını reklam ve tanıtıma harcamanız gerekebilir. Ayrıca sitenizin arama motorlarında üst sıralarda çıkabilmesi için arama motoru optimizasyonu (seo) çalışmasının da yapılmış olması gereklidir. Daha geniş bilgi için E-Ticaret Sitesi Nasıl Kurulur başlıklı yazımı okuyabilirsiniz.

Sosyal medya sitelerinde e-ticaret yapmak için satış yapacağınız sayfanızın belli bir takipçi kitlesi olması gerekir veya kendi sitenizde olduğu gibi sosyal medya sitelerinde de bütçenizin bir kısmını reklama ayırabilirsiniz. Sosyal medyada e-ticaret yapma konusundaki "Sosyal Medyada E-Ticaret Nasıl Yapılır" başlıklı makalem yakında yayında olacak.

Gittigidiyor.com ve benzeri gibi kullanıcı kitlesi yüksek siteleri kullanarak e-ticaret yapmak istediğinizde ise; bu sitelere yaptığınız satışlardan belli oranlarda komisyon ödemeniz ve bazılarına da ürünlerinizi listeleyebilmek için bile ücret ödemeniz gerekmektedir. E-Ticaret sitelerinde satış yapmak için daha detaylı bilgiyi satış yapacağınız sitenin ilgili kısımlarında bulabilirsiniz.

E-Ticaret hakkında danışmanlık hizmeti almak için bana İLETİŞİM sayfasından ulaşabilirsiniz.
Önceki Makale
Sonraki Makale

Yazar:

"Ben az konuşurum, sen çok anla.." instagram whatsapp

0 Yorum: